Az V. kerületi József Attila utca BM melletti szakaszán a tér felé vezető oldalon a járda melletti buszsáv 2,75 méter széles! Igen, csak KETTŐ méter 75 centi. Ennek ellenére közös kerékpár-busz sávot jelöltek ki.
Máshol is hasonló balesetveszélyes helyzeteket okoznak a nem megfelelő sávszélességű főutakra kijelölt közös sávokkal.
Olyan "magyarázatokat" kapok a BKK-tól, hogy az előírásoktól eltekintenek, mert így látják jónak és a BKV sem panaszkodik!!
A neten látható Thököly úti balesetnél a külön kerékpársávot a buszsávba terelték. Egy olyan buszsávba, ahol a buszforgalom óránként 51 jármű! Itt a baleseti helyszínen a buszsávot elválasztó (záró)vonal szélességgel együtt mérhető 3,75 méteres sáv sem elegendő a szabályozás szerint. A járda szélétől a vonalig 3,64 méter!
Javaslom a kerékpárosok forgalmát a szabályozással biztonságossá, folyamatos forgalmúvá tehető, elenyésző forgalmú, főutakkal párhuzamos mellékutakra terelni. Ezen utak elsőbbségét néhány táblával kialakíthatnák a kereszteződéseikben, szemben a főutakon elveszett sávok, várakozóhelyek elvesztésével. Ezeken az utakon a kerékpárosokat sem tartanák fel a közlekedési lámpák, a nagyságrendi sebesség és tömeg miatt sem lennének annyira veszélyeztetve.
üdv:
95
10.413
8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez
Érvényes 2017.01.01-től.