Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 5 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!

Sebességkorlátozás Követési távolság Baleset

Baleseti felelősség

Megtekintve: 293
2015-02-01 13:07:20

Tisztelt Szakértő Úr!

Ezúton kérem segítségét, véleményét a problémámmal kapcsolatban.

Balesetem rövid lefolyása:  2008.12.29. reggel 6:41 csillagászati szürkület vége, ködös párás idő, -7 fok, nedves út. Segédmotorkerékpárommal haladtam lakott területen belül, ugyanakkor a töltésen kívül egy elhagyatott útszakaszon. A sávomban egy kivilágítatlan biciklist észleltem, akit éppen el tudtam kerülni. Mire a tekintetem vissza tért a sávomra, szemből egy távolsági fénnyel vakító helyijáratos Ikarus típusú busz jött. A gázt elengedtem, az út széléről bentebb húzódtam, próbáltam jelezni a sofőrnek, hogy vakít. Egyszer csak egy kivilágítatlan mikrobuszra lettem figyelmes, de már késő volt a megállásra. Sebességem csökkent, de beleütköztem a páncélozott pénzszállító járműbe.
Eszméletemet nem vesztettem el. Három végtagom tört szilánkosan. A jobb lábszár szilánkos nyílt töréssel tört.
A rendőrség munkája rettentően hanyag volt, a felelősséget több elferdített tény alapján rám vetítették ki.

Jelenlegi állapot:
- a PKKB-én tárgyalják az ügyet, kirendelt igazságügyi szakértő volt
- a szakértő irreálisan nagy ütközési sebességgel (43k/h) számolt és rengeteg ellentmondásba keveredik, a személyi sérülés mértékét figyelembe sem akarta venni (gerinc nem sérült) . Az Aprilia Scarabeo 50 törött robogó maradványait meg sem tekintette, számára elegendő volt a hanyag vizsgálaton készült fotók.
Az alperes mindent a figyelmetlenségemre akar fogni, a szakértő ezt a relatív gyorshajtással és a túlzott sebességgel spékeli meg és azzal, hogy szerinte egy pillanatra sem fékeztem.

Bebizonyosodott, hogy a pénzszállító járművön semmilyen világítás nem volt, a jármű szabálytalanul állt a felezővonalon.

Ön szerint hogyan lehetne bebizonyítani, hogy nem 43 km/h-val ütköztem a buszba? Hogyan lehet bebizonyítani, hogy a szemből jövő autóbusz világítása az adott körülmények között igenis erősen rossz befolyásoló hatással lehettek a párás időben az én látási viszonyaimra?


Ezeket tartanám fontosnak, de lehet én tévedek.

Köszönöm segítéségét, hálám!
Tisztelettel egy baleseti rokkant; K.R.


 

AKI VÁLASZOL: A KRESZPROFESSZOR

A válasz megtekintéséhez jelentkezz be az oldalra vagy regisztrálj ha még nem tetted meg.
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Kovács Richárd | 2015.02.01

A pénzszállító busz akkumulátora le volt merülve. Ezért a sofőr mindent lekapcsolt és így vontatták. Az ütközés pillanatában már elviekben álltak, de erre sincs külső szemtanú. A helyszíni rajz és a képek bizonyítják, hogy a felezővonalon állást. Ezzel máris kresz-szabályt sértett. Az autóbusz nyilván ezért kapcsolta fel a távolsági fényét egy pillanatra és gondolom lentebb húzódva bírt elmenni.
A sebesség megválasztása?
Szerintem nekem nem kell olyan járműre számítanom, ami a felezővonalon kivilágítatlanul vesztegel üzemhibásan egy ködös útszakaszon. Ezt elakadásjelző háromszöggel és még sok más módon lehetett volna jelölni.
Ami kulcsfontosságú, az a látási távolság a zavaró körülmények mellett és a sebesség.
Én nem haladtam 40-nél jobban. Amikor felvillant a szembe busz, el is engedtem a gázt. Szerintem az eleve mások veszélyeztetésének minősült volna, ha emiatt vészfékezésbe kezdek, főleg, hogy elvakítottak.
A biciklis eleve nem lehet ebben a balesetben felelős!
A lényeg, hogy lassító fékezéssel nem lehetett volna megállni, kerülési lehetőség nem volt.

A KRESZPROFESSZOR | 2015.02.01

@Kovács Richárd
Egy fellebbezés során ezeket a tényeket kell feltárni.
Sajnos abban nem tudok segíteni, hogy az illetékes hatóság mindezeket hogyan mérlegeli. Maga a szabály nem ír elő olyat amibe bele lehetne kapaszkodni.
Ezért mondtam, hogy ebből teljesen vétlenként nem lehet kijönni, még akkor sem, ha a pénzszállító a kivilágítás szabályait megsértette.
Mások hibája nem mentesít bennünket egy esetleges felelősségre vonás alól. Márpedig lakott területen belül igenis lehet számítani kivilágítatlan járműre!

Új hozzászólás írása
Klubtag Számláló

5.135

Legfrissebb hír
Kinek van elsőbbsége?

Napok óta kering egy ábra az interneten, és eléggé megosztja azokat, akik véleményt próbálnak mondani az elsőbbségadás kérdésében.

KRESZ Kommandó

Fotózd le, ha valami érdekeset látsz!