Tisztelt Kreszprofesszor!
A következő kérdésekben szeretném a segítségét kérni:
- A mellékelt kép egy közúti jelzőtáblát ábrázol. Kérdésem, szabványos e a táblán található piktogram?
- Egy szolgáltatónál dolgozom, és sárga lámpás céges autót vezetek.
Az alap dolgokat talán ismerem a figyelmeztető jelzés használatáról (egyirányú utca-éjszaka, behajthat olyan helyre, ahová más nem, stb…).
Kérdésem, pl. ha használom, van e pl. sebességkorlátozás, vagy egyéb korlátozás, illetve milyen engedményekre jogosít e jelzés használata (pl. buszsáv).
- Az alábbi kereszteződés Kiskunlacházán található (a ráckevei becsatlakozásnál az 51-s főútra).
Nem értem, miért tiltják a jobbra kanyarodást, hisz a harmadik képen még az is látszik, hogy elég széles az 51-s út e szakasza.
Ez csak egy anomália, de nem értem…..

Válaszát előre is köszönöm!
Mondom, sorban:
1. Ez a tábla nem túl szerencsés, mert nem lehet tudni mit akar jelezni.
A KRESZ-ben két jelzés található, ami hasonló, az egyik veszélyes kanyarra figyelmeztet, a másik pedig olyan kereszteződést jelez, ahol a védett út elkanyarodik.
De egyiket sem az első képen látható módon kell jelezni.

2. A figyelmeztető jelzést használó járművekről szóló külön cikket itt olvashatod:
http://kreszklub.hu/szabalyertelmezes/a-figyelmezteto-jelzest-hasznalo-jarmuvek/?
Fontos tudni, hogy nem minden szabály, és nem minden jármű esetében jelent külön jogokat a figyelmeztető jelzés használata. Esetenként más vonatkozhat egy köztisztasági járműre, mint egy autómentőre.
3. Az utak tervezése egy külön szakma, amit elvileg hozzáértő közlekedésmérnökök végeznek.
Hogy pont ezen a helyen miért nem engedélyezik a jobbrafordulást, azt én is csak találgatni tudom. Maximum azt az érvet látom elfogadhatónak, hogy a becsatlakozó út hegyes szöget zár be a keresztező úttal, így egy nagyobb méretű jármű nehezen tudna jobbra fordulni.
Persze ebből következik a következő jogos kérdés, hogy de miért így alakították ki?
Nekem fogalmam sincs! Talán a villanyoszlopot nem tudták/akarták áthelyezni…