A sebességkorlátozó jelzőtáblák az úttest teljes szélességére vonatkoznak. És bár lehetséges lenne a sávonkénti sebességkorlátozás, ezzel az útkezelők nem élnek.
A kötelező haladási irány jobbra táblát olyasformán is le lehetne fordítani, hogy egyenesen és balra tilos tovább haladni.
Egy kedves olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy egyáltalán nem egyértelmű, hogy az adott szabály hétfőtől péntekig, vagy csak szombat-vasárnap van érvényben.
Azonban ha valamiért jobb oldalon megállni vagy várakozni tilos táblát látunk, akkor a bal szélen sem szabad járművünkkel egy helyben tartózkodni.
A nagyvárosi közlekedésben egyre gyakrabban megjelenő kerékpársáv variációk fenekestül felforgatták az évekig jól működő alapelvet, és megjelentek azok a jelölésformák, amikor a sáv szélét már nem folyamatos sárga vonallal, hanem szaggatottal kezdték megjelölni.
A KRESZ több helyen megemlíti a sárga villogót használó járműveket. Az utóbbi években azonban olyan sok pontban változott az ezen járművekre vonatkozó szabályzás, hogy érdemes erről külön említést tenni.
Ha csak a KRESZ-t nézem, és nem a szokásjogot, akkor itt a "halszálkában" álló járművek mind szabálytalanok!
Immár 16 éve, hogy belekerült a KRESZ szabályok közé a vezetés közbeni telefonálás szabálya. Sokan azóta sem tudják...
10.413
8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez
Érvényes 2017.01.01-től.