Miért nem egyszerű a KRESZ-t értelmezni?
Megtekintve: 8174
Sokszor tapasztalom azt, hogy egy-egy közlekedési helyzet értelmezésekor még mi szakemberek is azon kezdünk vitatkozni, hogy vajon a KRESZ-ben leírt jogszabályi szöveg pontosan mit is jelent.
Ilyenkor elővesszük az érveinket, ha ez sem elég, akkor jogi anyagokban, bírósági határozatokban kezdünk kutakodni, és a végén arra döbbenünk, hogy nem találunk egységes, mindenki által elfogadott megoldást.
A magyar KRESZ-t régóta illetjük olyan jelzőkkel, hogy túlszabályozott, bonyolult, nem egyértelmű, és ugyancsak jó ideje téma, hogy kellene egy teljesen újra megfogalmazott szabályrendszer, ami egyszerű, érthető és mindenki számára könnyen értelmezhető.
A példa viszont, amivel írásomban foglalkozni szeretnék, pont az ellenkezőjét bizonyítja. Egy viszonylag egyszerűen meghatározott fejezetet illesztettek be a jogalkotók 1984-ben. Az eltelt idő alatt 4 módosításon esett át ez a paragrafus, és a jól értelmezhetőségtől eljutottunk a szinte értelmezhetetlenig. Tény, hogy a magyar nyelv szépsége és egyben bonyolultsága semmilyen jogszabály esetében nem jelent előnyt. Az egyes szavakat, fogalmakat, de még az írásjeleket is különbözőféleképpen lehet értelmezni.
Nézzük a konkrét példát:
A cikk folytatásához jelentkezz be!
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!
Hozzászólások
Badics László | 2021.02.02
A Lakó-pihenő övezetben várakozásról várom véleményüket.
2021.január 16-án képeket kért tőlem a közterületfelügyelők büntetéseiről, amit én megküldtem.
Kérésem még azt, hogy hol, milyen módon lehet érvényt szerezni panaszunknak? A helyszíni bírságot ne fogadjuk el? Tegyenek feljelentést? De a kerékbilincset addig le nem veszik, amig nem fizettünk!?? A helyszíni büntetést követő másnap már a lakásunkon a csekk 30.000,-Ft, ne fizessük be? Hívjunk rendőrt? Tegyünk feljelentést?
Mit kell tennünk, hogy a szerintünk jogtalan napi atrocitások befejeződjenek?
Várom sürgős válaszukat: Badics László
Badics László | 2021.01.16
Tisztelt Klub!
Állásfoglalásukat kérem a "Lakó-pihenő övezet" táblával jelzett területen a 39/A. (3) bek. és annak b. pontja alapján a várakozás szabályaira.
Véleményem szerint a (3). bekezdés utolsó mondata: "Ha az úton járda nincs ", és a b. pont "járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad". Ahol tehát több méter széles járda van az az út mindkét oldalán (különösen ha az még vas korlátokkal is elzárt az úttól), akkor szerintem a (3) bekezdésben foglaltak maradéktalanul teljesülnek, tehát a gépkocsiknak várakozni lehet!!!
Napi szinten a XI.k. Közterület fenntartói erődemonstrációval (3-4 gépkocsi 12-15 felügyelő) jelennek meg a XI.k. Budapart-Bíró László József krt-n és az ott várakozó gépkocsikat feljelentik, megbírságolják, kerékbilincset helyeznek ki. Azokra a kocsikra is, amelyek a mélygarázs lejáratában várakoznak és egyetlen közlekedőt sem zavarnak.
(Véleményem szerint a táblát korán helyezték ki, hiszen itt az építkezések még nem fejeződtek be, jelenleg a leendő üzletek, szolgáltatások kivitelezése, építése folyik, a várakozó gépkocsik ezeknek a dolgozóknak a járművei. A beruházó MARKET Zrt. persze így könnyebben adja el a megépített lakásokat. Az Önkormányzathoz panasszal fordultunk, válaszuk az volt, hogy a törvényeket be kell tartani és a beruházóval egyeztetve a jelenlegi helyzeten nem kívánnak változtatni.)
Várom gyors észrevételüket, hiszen ahogy jeleztem a büntetések, feljelentések minden nap rendszeresen történnek!
Amennyiben az Önök válasza megerősíti véleményünket, kérem tájékoztassanak arról, hogyan kell eljárnunk a büntetések visszavonására és a további zaklatások beszüntetésére?
Prémium tagsággal rendelkezem, üdvözlettel:
Badics László
E-mail: badicsl53@gmail.com
aspectratio | 2018.02.18
de hogy egy szájbavert cikk elolvasásához miért kell prémium tagnak lenni...??? ki az a hülye aki ezt kitalálta?
qwyxqwyx | 2015.09.26
A jelenlegi szabályzás szerint a g) pontban csak a mozgáskorlátozott és az őt szállító jármű vezetője hajthatnak be de mi van ha az autóban ül egy harmadik ember? Akkor ő vele már nem lehet szabályosan behajtani?
Új hozzászólás írása
További hozzászólások