Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 5 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!

Vadveszély Autópálya

Ki a hibás, ha jön a disznó (szarvas, őz)?

Megtekintve: 4129

A 76-os főút 8,4 km szelvényében este 17,30-kor tök sötétben 70 km/o-val poroszkáltunk Zalaegerszeg felé.  A baloldalon lévő vasúti töltés felől/ről egy 2-300 kg-os hatalmas szarvas bika ugrott a kocsi elé, úgy kb. 2 m-re.
Fékezés, de az ütközés elkerülhetetlen, ha már ez van, legalább ne (első-hátsó lábas) frontális, mert akkor befekszik a szélvédőn, és nekünk annyi, akkor a hátsó tengelyt (lábat), hátha kifordul, CSATTT, kormány vissza egyenes, tovább satu fék(ABS), megáll, CSEND. 

Ha kell baromi gyorsan tud az ember gondolkodni, és talán még ennek megfelelően cselekedni is. Most sikerült. A kifordítás megmentett, csak a kocsi jobb eleje (motorház, lámpák), és mivel kifordult a jobb tükör ripityára. Nos ennyi a kifejtés.
Ja és több tíz éve vezetek aktívan.


Kérdés(ek)
1. Mit jelent a "Vad veszély" tábla (mi az értelme, ha Rábafüzestől, Záhonyig végig ki van téve)?
2. Mit kell tennem, hogy a tábla utasításának, vagy annak az elvárásnak, amilyen cselekvést tőlem a tábla kihelyezője várt maradéktalanul eleget tegyek?
3. Mikor járok el helyesen?
4. Mit kell tennem annak érdekében, hogy ha egy vad 2 méterre elém ugrik, netán ráugrik a kocsira, vagy hátulról ráront a kocsira, akkor se én legyek a felelős?
5. Valaki aki a vadakért felelős a felsőséget azzal hárítja el magáról, "Volt Vadveszély tábla", és ezek után semmiért sem vállal felelősséget. Van-e olyan tábla, amit a kocsi oldalára kitehetek, "Gépkocsi veszély" ezzel én is mentesülök az alól, hogy nem megfelelő gondossággal jártam el?
6. Végül már csak érdekességből, mert az eset óta érzékeny vagyok a témára:  
M7-es 170-es csomóponttól Pest felé
egyszer csak "vadveszély" tábla alatta "10 km",
egy km múlva,"vadveszély" tábla alatta "9 km",
egy km múlva,"vadveszély" tábla alatta "8 km",
egy km múlva ..........
Kérdések:
1. Mi a francot keres egy vad az autópályán?
2. De ha az autópálya mégsem annyira autópálya, akkor mitől amortizálódnak le a táblák (Vadveszély + 10 km) egy km alatt úgy, hogy azt meg kell ismételni.
3. Jól értelmezem, ha azt gondolom, hogy ez az egész csak azért van, hogy ha valaki 130 km/o-val beleszáll egy szarvasba, vagy őzbe és belehal, akkor az autópálya kezelő azt mondhassa, "ki volt táblázva miért nem ment 30-al, akkor talán nem halt volna bele"?  



Elnézést a kicsit hosszú leírásért, de a kérdés az eset előtt is érdekelt, most meg pláne.
A választ várva üdvözlettel
Lampert Sándor


Ui: A rádió műsor szenzációs, a magyarázatok "emberi" hangon, érthetően, példákkal hangzanak szóval nagyon hasznos. Talán nem szerénytelen javaslat ha azt mondom, hogy ezt a témát, nem az enyémet, hanem a "Vadveszély" tábla ügyet (mit, mikor, hogyan kell tenni, hogy ne én legyek a hunyó), jó lenne kivesézni, mert egyre több eset van (szegény Mocsai Tamás a 67-esen rosszabbul járt mint én a76-oson szinte egy időben)  


 

A cikk folytatásához jelentkezz be!

AKI VÁLASZOL: A KRESZPROFESSZOR

A válasz megtekintéséhez jelentkezz be az oldalra vagy regisztrálj ha még nem tetted meg.
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Kispacsi | 2015.09.09

Hát nem gondoltam, hogy a cikk kommentelését követően pár napon belül már én is "érdekelt fél" leszek!!!
Azért szeretnék egy - talán - jó hírrel is szolgálni hasonló sorsú társaimnak. Valóban az állatok nem vizsgáznak kreszből, de... a vadászoknak ismerniük (és elvileg vizsgázniuk is) kell a rájuk vonatkozó jogszabályokat.

A vadászati törvény 75/A.§ (2.) bekezdése egyértelműen előírja a nem mező és erdőgazdasági károk rendezésének kötelezettségét a vadásztársaságoknak, még a PTK vonatkozó előírásait is beidézve. Természetes, hogy a vadásztársaságok ódzkodnak, ill. megpróbálják a fizetési kötelezettség alóli kibúvást, de ha az adott útszakaszon nincs a vadkár elhárítására, vagy mérséklésére vonatkozó berendezés (pl. vadháló), vagy figyelmeztető tábla, akkor a vadásztársaság felelőssége megáll.
Nem egy egyszerű és egymenetes csörte, de gondoljunk bele: a kgfb visszasorolás, a tényleges javítási költség (vagy csak a casco önrész) kifizetése a mi oldalunkon, míg a másik oldalon a kötelezettségek teljesítésének teljes hiánya arányban áll-e?

Kispacsi | 2015.08.12

Szép napot! Tehát ez a tábla is olyan, mint a legtöbb igazolványunk. FELMUTATÁSRA JOGOSÍT, azonkívül semmire. Egyáltalán, ha ilyen link ez a tábla, akkor mi az ördögnek teszik ki??? A jog ismeri a kellő gondosság, körültekintés fogalmát. A vadásztársaságok - akik elvileg vadgazdálkodnak - nem vétenek e kritériumok ellen, amikor csak a lövöldözést gyakorolják, a figyelemfelhívás, az esetlegesen más vagyonában okozott károk minimalizálása (vadkerítés, tábla) már nem az ő dolguk??? Csak hasonlatként. Ha az úttestre nem teszek ki egy, akár kézzel írt papírt (nem egy a KRESZ-ben is rögzített táblát): VIGYÁZAT! HÓOMLÁSVESZÉLY! és valakinek a nyakába csúszik a tetőről az olvadó hó, esetleg leeső jégcsap okoz balesetet, úgy én vagyok a hibás és fizethetek. Ez sem egy standard eset, mégis! Lehet, hogy a vadászok közt több a potentát, mint a közös képviselők között?

Új hozzászólás írása
Klubtag Számláló

10.413

Legfrissebb hír
A legújabb jogsi kódok

A kártya formátumú vezetői engedélybe bejegyezhető kódok jegyzéke.

8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Érvényes 2017.01.01-től.

KRESZ Kommandó

Fotózd le, ha valami érdekeset látsz!