Tisztelt Szakértő Úr!
Ezúton kérem segítségét, véleményét a problémámmal kapcsolatban.
Balesetem rövid lefolyása: 2008.12.29. reggel 6:41 csillagászati szürkület vége, ködös párás idő, -7 fok, nedves út. Segédmotorkerékpárommal haladtam lakott területen belül, ugyanakkor a töltésen kívül egy elhagyatott útszakaszon. A sávomban egy kivilágítatlan biciklist észleltem, akit éppen el tudtam kerülni. Mire a tekintetem vissza tért a sávomra, szemből egy távolsági fénnyel vakító helyijáratos Ikarus típusú busz jött. A gázt elengedtem, az út széléről bentebb húzódtam, próbáltam jelezni a sofőrnek, hogy vakít. Egyszer csak egy kivilágítatlan mikrobuszra lettem figyelmes, de már késő volt a megállásra. Sebességem csökkent, de beleütköztem a páncélozott pénzszállító járműbe.
Eszméletemet nem vesztettem el. Három végtagom tört szilánkosan. A jobb lábszár szilánkos nyílt töréssel tört.
A rendőrség munkája rettentően hanyag volt, a felelősséget több elferdített tény alapján rám vetítették ki.
Jelenlegi állapot:
- a PKKB-én tárgyalják az ügyet, kirendelt igazságügyi szakértő volt
- a szakértő irreálisan nagy ütközési sebességgel (43k/h) számolt és rengeteg ellentmondásba keveredik, a személyi sérülés mértékét figyelembe sem akarta venni (gerinc nem sérült) . Az Aprilia Scarabeo 50 törött robogó maradványait meg sem tekintette, számára elegendő volt a hanyag vizsgálaton készült fotók.
Az alperes mindent a figyelmetlenségemre akar fogni, a szakértő ezt a relatív gyorshajtással és a túlzott sebességgel spékeli meg és azzal, hogy szerinte egy pillanatra sem fékeztem.
Bebizonyosodott, hogy a pénzszállító járművön semmilyen világítás nem volt, a jármű szabálytalanul állt a felezővonalon.
Ön szerint hogyan lehetne bebizonyítani, hogy nem 43 km/h-val ütköztem a buszba? Hogyan lehet bebizonyítani, hogy a szemből jövő autóbusz világítása az adott körülmények között igenis erősen rossz befolyásoló hatással lehettek a párás időben az én látási viszonyaimra?
Ezeket tartanám fontosnak, de lehet én tévedek.
Köszönöm segítéségét, hálám!
Tisztelettel egy baleseti rokkant; K.R.
10.413
8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez
Érvényes 2017.01.01-től.