A szabálytalankodó bringásokat népszerű sport szidni, pedig néhány egyszerű forgalomtechnikai megoldással enyhülhetne a bringás-autós-gyalogos feszültség.
Autók motorházát csapkodó bringások, a csengető kerékpáros elől mérgesen ugráló gyalogosok, letekert ablaknál szitkozódó autósok - a témában mindenkinek megvan a saját, kellemetlen élménye, és a megcáfolhatatlan igazsága, melyről bármilyen társaságban órák hosszat szokás fröcsögni. A valóság azért ennél összetettebb. „A kerékpáros kontra autós kérdéskörben a szubjektív percepció nem elegendő a téma korrekt megítéléséhez, a statisztika sokkal beszédesebb” – állítja László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke aki gyorsan hozzá is tette: Lakot területen belül a kerékpáros balesetek 70 százaléka az elkülönített kerékpárút és úttest kereszteződésében történik. Ha belegondolunk, logikus: a két jármű korábban nem együttműködve közlekedett, nem is látták egymást, mielőtt „találkoztak”. Persze létezik a problémára álmegoldás, a mostani módi (és kijelölés) szerint a bringásnak a kereszteződésnél le kell szállnia és áttolnia a bringát az úton, ez azonban teljesen életszerűtlen, nem csoda, ha nem is működik.
Az Origo cikke
10.413
8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez
Érvényes 2017.01.01-től.