Az utóbbi időben, amióta már nem kötelező az izzókészlet (sokak szerint nem is lehetséges az izzó csere csak szervizben ). Jól láthatóan a járművek egy harmada de lehet, hogy több nincs megfelelően kivilágítva.

Van hogy csak a rendszám de van, hogy akár mindkét oldali tompított, vagy hátsó fény hibás.
Véleményem szerint ez van annyira veszélyes, főleg autópályán, mintha nem lenne képes 70-el haladni. Már csak azért is mivel sokszor a 80 körüli tempóval is így közlekednek, az igaz, hogy van a belsősávban akár 130 fölötti tempóval is.
Az autópályára való felhajtás feltételei között nincs erre szabályozás? Mekkora büntetésre számíthat akit mondjuk a fix kamera elkap így? Van  lehetőség ilyen esetben fényjelzést adni a vezetőnek? Kizárható a közlekedésből ilyen jármű?


A másik fele a kérdéskörnek a mostanában terjedő ledes menetfények (Gyári vagy utólagosan felszerelt). Sok esetben ezek olyan fényesek hogy a tompított is vakító de a féklámpa főleg nagyságrendekkel erősebb fényű. Ez főleg városban zavaró ahol pl. pirosnál méterekre áll előttem és tapossa a féket.
Ezek vizsgálja a közlekedési hatóság? bármit fel lehet szerelni, csak a tompított a megfelelő helyen legyen?

A kivilágítással kapcsolatban elsősorban a KRESZ szabályai mérvadók.


Eszerint járművel a közlekedésben részt venni csak hibátlan világítással szabad.
Más kérdés, hogy mivel ezek olyan technikai eszközök, amelyek bármelyik pillanatban elromolhatnak, ezért a szabály csak arról rendelkezik, hogy a jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul köteles meggyőződni a világító és fényjelző berendezések működőképességéről.
Azaz menet közben, ha valamelyik lámpa tönkremegy, akkor az út folytatható.

Na ez az, amivel a vezetők visszaélnek, és így hetekig közlekednek hibás berendezésekkel, mondván, hogy a rendőr úgysem tudja megállapítani mikor égett ki az adott izzó.
(Ami egyébként nem teljesen igaz, hiszen például súlyos baleset esetében egy műszaki szakértő meg tudja ezt állapítani.


A járművezetők felelőtlensége sajnos ezen a téren is jól érzékelhető…

A LED-es fények – és valamennyi fény – megfelelőségét a műszaki megvizsgálás során ellenőrzik. A szabályok elég tágan fogalmaznak fényerő tekintetében, pedig annyiból igazad van, hogy sok lámpa bőven kimeríti a zavarás fogalmát.