Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 1 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!
Sebességkorlátozás Gyermekek tábla Büntetés

45 ezer forint KRESZ büntetés. Ezért?

Változott a KRESZ 2014 szeptember 5-től!

Illetve nem pontos, mert már 2013-ban is így volt - akkor találták ki -, de ki figyel oda ilyen apróságra?

Az új szabály a következőt mondja:

"Ha a 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt a 97. ábra szerinti kiegészítő jelzőtábla alkalmazásával távolságot jelöltek meg, akkor az így megjelölt útszakaszon - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni."

A tábla, amire a fenti paragrafus hivatkozik az életben valahogy így néz ki:

Igen, igen!

Ez az a bizonyos jelzés, amely eddig is ott volt az iskolák, óvodák környékén, és amiről eddig is tudni kellett, hogy nem árt az óvatosság és a fokozott figyelem. Csakhogy!

Innentől ez kevés, a jármű sebességét csökkenteni kell, méghozzá 30 km/h sebességre.

Ha ezt nem teszed meg - szabálykövetőként betartva a lakott területen belül érvényes 50 km/h tempót -, és pont egy szép fotót készítenek rólad, tudod mennyi ezért a jutalom?

Nos erre a  156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet ad választ, amelyik meghatározza a különböző sebességtúllépéskeért adható "jutalmakat".

Ez alapján, ha 30 a megengedett legnagyobb sebesség, akkor ötvennél 30.000 forint a bünti, de ha követjük az átlagos magyar szokást, azaz ötven helyett 60-65-tel megyünk, akkor már 45.000 forintot fizethetünk.

(Ez már nagyon végletes, de ha ne adj isten valaki 106 km/h-val megy ezen a helyen, a bírság 300.000 forint lesz...)

Tehát:

Figyelem!

A fenti képen 200 méteren belül maximum 30 km/h sebességgel közlekedhetünk!


S ami még minden Kreszklub tagunknak nagyon fontos lehet:

A cikk folytatásához jelentkezz be!
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Szittya Miklós 2015.01.23

Ezt a cikket találtam!
Úgy látszik vannak még mindig értelmezési problémák.
http://veol.hu/varpalota/csak-harminccal-hajthatnanak-az-autosok-inotara-1674615

usb2.0 2014.12.14

Nem igazán értelek benneteket.
Pont úgy tesztek mintha eddig nem lett volna ilyen jellegű tábla, ami úgy szabályozza a sebességet, hogy nincs "ráírva".
Pedig de.
Ráadásul több is, és még ráadásul nem is veszélyt jelzőek.
Ha esetleg nem emlékeznétek rá, akkor ilyen például a lakott terület kezdete, illetve vége.
A lakó-pihenő övezet , az autópálya, az autó út kezdete és vége.
Azt gondolom, ha a lakott területre érkezéskor megoldható a 90-ről 50-re lassítás.
Arról nem is beszélve autópálya végén a 130-ról lehet akár 50 !!!
Akkor ebben az esetben 50-ről 30-ra sem okozhat komolyabb problémát.
Egyszerűen csak oda kell figyelni ...


Kámán István Zoltán 2014.11.24

A KRESZ közuti jelzéseinek NEMZETKÖZILEG egyértelmüen jelezni kell az adott utszakaszon érvényes szabályokat!!
Ami azt jelenti, hogy a más országokból érkező autósok is az érvényben lévő szabályok szerint tudjanak közlekedni.
Tehát kötelező kitenni a sebesség korlátozó kiegészítő táblát, amit ha métertávolság jelző kiegészítő táblával helyez-
nek ki, az adott métertávolságon belül lévő utkereszteződés nem old föl. De ha ebből az utkereszteződésből az előbb
említett táblával védett útra ki szabad kanyarodni, akkor a kereszteződés után meg kell ismételni a sebességkorláto-
zást jelző táblát. Külömben ezen jelzések elmulasztása a szövegezés ellenére jogtalanul büntetnek.

Darthy83 2014.11.13

Ezzel a táblával pont a napokban foglalkoztunk a BKV-s továbbképzésen. A veszélyt jelző tábla alapján, tudomásom szerint, lakott területen belül 50-100 méter múlva várható a veszély. Az utasítást adó tábla, mely alapján 30-cal kell menjek, meg azonnali hatállyal utasít. A távolságot megjelölő kiegészítő tábla pontos jelentése: az 50-100 méter múlva várható veszély 200 méterig áll fent. Mikor kell csökkentsem a sebességet? Azonnal, 50 méter múlva, 100 méter múlva? Meddig? a táblától 200 méterig? Vagy 250 méterig? Vagy 300 méterig? Mi van akkor, ha kereszteződés van közben, és "segítségképpen" kiraknak egy 30-as táblát? Akkor én 300 méterig kell harminccal menjek, a kereszteződésből kikanyarodó pedig a következő kereszteződésig? Vagy ha a a tábla hatálya alatt lévő kereszteződés után nem raknak ki semmilyen táblát, akkor nekem harminccal kell menjek, a kikanyarodó meg mehet ötvennel, mert nem járt a tábla környékén? Érdekes dolgok. Egy biztos: a gyermekekre vigyázni kell, inkább alapjáraton, mintsem 30-cal elcsapjunk egyet.

A KRESZPROFESSZOR 2014.11.13

Jogos az elmélkedés, és valóban a veszélyt jelző táblák lényegéből fakadóan a veszély helye kicsit arrébb kezdődik.
Ugyanakkor, ha az életszerűséget nézem, haladva az úton meglátok egy iskolát. A táblát kirakták az iskola elé. Először is nem valószínű, hogy kereszteződés szeli ketté a sulit. Ennek ellenére amit a kereszteződés feloldásáról írtál az jogos. (Ugyanez volt egyébként valamikor a vasúti átjáró kapcsán is.)
Másodsorban a távolság, szerintem adja magát. Az oktatási intézmények, és főleg azok bejárata jól érzékelhető.
De igaz az is, hogy ha valamelyik elvetemült hati (hatósági ellenőr) pont itt fog mérni, a távolság végére fog elhelyezkedni.
Egyébként nekem nem egyértelmű az sem, hogy ki kéne, e szabály szempontjából, hagyni az 50-100 méteres távolságot.
Ugyanis meg lehet azt határozni, hogy a veszély 50-100 méterre kezdődik és 200 méteren áll fenn, ezzel nincs gond. Az új szabály nem a veszély lehetőségét írja felül, hanem a sebességcsökkentési kötelezettséget.
Erre pedig ezt jegyzi meg: "az így megjelölt útszakaszon" lassítani kell. Akár ez így is érthető: a tábla után ne menj harmincnál gyorsabban 200 méteren keresztül, bár a veszély, akár tovább is tarthat.

Na, ilyenkor szeretnék én az jogszabályalkotó fejébe belelátni, ő vajon hogyan gondolta....?

mathiace 2014.11.13

Kedves Professzor!
Ha az iskolát nem is szeli ketté 1 útkereszteződés, az iskolával szemben lehetne 1 úttorkolat...
(csak hosszában próbáltam elvágni a szőrszálat...)
Üdv: mathiace

espadazo 2014.11.10

Úgy gondolom, mivel itt gyerekek biztonságáról van szó, a "beugratás", mármint a konkrét korlátozást jelző tábla hiánya, kimondottan a veszélyeztetés kategóriája is lehet. Ilyen tábla láttán a külföldi is biztosan lassít, de joga van tudni, ismerni a konkrét határt, ami akár 20 km/h is lehetne, de az is lehet, csak arra gondol, hogy legyen körültekintőbb. Elég sok pénz befolyik a büntetésekből, az a néhány műanyag tábla (hogy el ne lopják), igazán elférne ott.

samarazoli 2014.10.29

Miért nem tesznek ki az egyértelműség kedvéért egy 30 -as táblát??? Persze akkor sokan nem futnának bele és a Nemzeti Adó és Vámhivatal emberei akik "rendőrség" néven is futnak, nem tudnának annyi drága fotót készíteni. Ha az autósokat kell büntetgetni akkor nagyon hatékonyak, bezeg ha valami bűncselekményt kell földeríteni ami csak viszi a pénzt akkor erősen korlátozottá válnak.

Darthy83 2014.11.13

Ha 30-as tábla van (szigethalmi óvodánál ilyen van), az egyértelműsítené a helyzetet, de abban az esetben az első kereszteződés feloldaná.

LorienCrow 2014.10.21

Én logikusnak találnám ebben a helyzetben egy 30-as táblát is kitenni a gyerekek tábla alá, hogy egyértelmű legyen.

autos-ember 2014.10.25

A logika úgy látszik már a KRESZ-ből is kezd kivonulni.
Ez kell ahhoz, hogy pénzt lehessen behajtani. De lehet, hogy jó pénzt kapott aki ezt a pár sort betette a KRESZ-be.
Szép új világ !!!

Giada 2014.10.18

T. KreszKlub!

Azt nagyon üdvös dolognak tartom, hogy felhívják a figyelmet a táblára, és a 30km/h-s sebességkorlátozásra, azonban én 2013 június 12-én vizsgáztam forgalomban, és ez a szabályozás már akkor is élt néhány hete, tehát ez azért nem egy teljesen új dolog..

-Giada

A KRESZPROFESSZOR 2014.10.18

Teljesen igazad van, de egy picit mégsem! Sajnos a jogszabályt összerakó jogászok sem végeznek tökéletes munkát, előtte nem volt egyértelmű a szabály.
2014. szept. 5. előtt:
"A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni."
Most pedig:
"Ha a 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt a 97. ábra szerinti kiegészítő jelzőtábla alkalmazásával távolságot jelöltek meg, akkor az így megjelölt útszakaszon - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni."
Figyelmesen megnézve a különbség az, hogy a távolság megjelölésére kétféle forma létezik a veszélyt jelző tábláknál. Amelyikben nyilak is vannak, és amelyikben nincs.
Sajnos ez előtt ez nem derült ki egyértelműen, és ezért volt szükség a jogszabály átírására.

De abban igazad van, hogy ez egy minimális különbség, de ha esetleg büntetnek valakit, akkor jelentőséggel bír!
Még részletesebben itt olvashatod!

Parizeles 2014.10.17

Ha esetleg van egy kereszteződés azon a bizonyos 200 méteren?

A KRESZPROFESSZOR 2014.10.17

Az útkereszteződés valóban feloldja a sebességkorlátozás táblát, ezt leírja a KRESZ.
Ugyanakkor a szabály alaplogikája az, hogy a közúti jelzőtáblák felülírják a leírt szabályt, tehát ebben az esetben a távolság értéket látván, ha esetleg kereszteződés következne, annak nincs feloldó hatálya!

autos-ember 2014.10.25

Kedves KRESZPROFESSZOR

Én ugyan nem vagyok kreszprofesszor, viszont tudok logikusan gondolkodni, amit a "jogszabályt összerakó jogászok" és mindenki aki ebben részt vett, úgy látszik nem tudnak.
Ellent kell, hogy mondjak Önnek.


1. Generális szabályként a kresztábla hatálya a tábla helyétől kezdődik
Ugyan ezt nem találtam meg így leírva, (nem olvastam végig, csak rákerestem a "tábla hatály" szövegre), de a gyakorlat ez.

Kivéve a Megállni tilos és a Várakozni tilos táblákat, ha egy bizonyos kiegészítő tábla van alattuk.
Ebben az esetben is erősen korlátozott lehet a a tábla elötti hatály mértéke. Ugyanis az nem nagyon lehet több kb. 10 méternél.
Ugyanis a kiegészítő tábla az ilyen esetben, merőlegesen áll a tábla sikjára, tehát messziről az élben látszik, amit nem könnyű észrevenni.
Továbbá mi értelme lenne annak, hogy a tábla elött 100m-re vonatkozzon? Tegyék ki a táblát 100m-rel elöbb !!
100m-ről nem vagyok köteles észrevenni egy ilyen táblát, és sas szemem sincs. Továbbá nem elvárható, hogy végigsétáljak az utcán, sőt mire végig sétálnék, már meg is büntethetnének.
Tehát ennek max. egy kereszteződés után rövid távon van értelme, ha nem lehet a táblát hamarabb normálisan elhelyezni.
Ezt csak azért írtam, nehogy belekössön az első mondatomba, és azt kivesézve elsikkadjon a mondandóm lényege.

Tehát teljesen egyértelmű volt a régi szöveg is, akár van nyíl a kiegészítő táblán akár nincs. Persze tudom, hogy akit megbüntetnek az képes minden eszement ötletet bevetni, hátha megússza a büntetést.
Így teljesen felesleges volt a módosítás.
Van viszont egy sokkal komolyabb ellentmondás a régi és az új szövegben egyaránt..
Sajnos a KRESZ-ben nem találtam a fogalommagyarázatoknál semmit a kiegészítő tábláról (erre is csak rákerestem).
A logika azt mondja, és az eddigi gyakorlat is úgy alakult, hogy a kiegészítő tábla további információt adott (kereszteződés vonalvezetése, főútvonal-mellékútvonal rajz, stb.),
vagy a fő tábla hatályát módosította időben vagy térben, vagy abban, hogy kire vonatkozik, attól függően, hogy mi szerepel a táblán.
Olyan azonban nincs, és nem is szabad, hogy legyen, hogy egy kiegészítő tábla alapvetően megváltoztatja egy tábla jelentését.
Olyan nem lehet, hogy ha nincs távolság kiegészítő tábla, akkor mehetek 50-el, de ha van, akkor csak 30-al.
A fő tábla leírásánál ugyanis szó sincs arról, hogy az ilyen helyen csak 30-al szabad menni.
A szóbanforgó fő tábla ugyanis veszélyt jelző tábla, és nem utasítást adó tábla. Márpedig a kiegészítő tábla révén, a szövegbe foglalt szabály szerint ez utasítást ad.
Teljes homály és fogalomzavar annál, aki ezt megalkotta.
Persze lehet ilyet szövegbe leírni (mint látjuk ebben az országban ennél nagyobb gazemberségeket is meg lehet csinálni), de ez teljesen értelmetlen és felesleges, mert meg van , hogy az ilyen esetben mi a megoldás. A veszélyt jelző tábla oszlopára ki kell tenni a 30-as sebességkorlátozást is.
Nem tudom kinek volt mindenáron KRESZ módosíthatnékja, de jobb lett volna ha nem üti bele az orrát olyanba amihez nem ért.

Mi a fontos, a közlekedés biztonsága, vagy olyan eszement szabály ami alkalmat ad a pénzbehajtás jellegű büntetésre?
A KRESZ első mondata szerint az első a fontos, viszont ez a szabály csak az utóbbira alkalmas.
Nem is értem miért "csak" 45 ezer a büntetés? Miért nem 500000 ? Egy rokkant parkolóban parkolás is 50000, de ha esetleg méltányosságot kér az ember, akkor már 100000 lesz. Ahhoz képest ez súlyosabb dolog ! A helyben főbelövést csak azért nem javaslom, mert akkor az illetőt többet már nem lehet megbüntetni ! :-)
Ezt a szabály sürgősen el kell törölni, és azon a néhány helyen, ahol ez indokolt, kitenni a sebességkorlátozás táblát is.
Jó lenne, ha nem ész nélkül gyarapítanák az amúgy is (jórészt indokolatlanul) hatalmas jogszabály szövegeket, ha van már bevált, használható és egyértelmű módszer a megoldásra.
Azt hiszem aki ezt a szabályt kitalálta annak nincs jogosítványa, és nem ismeri a sebesség korlátozás táblát, hogy ilyet szövegbe foglalt. Ha netán mégis van jogsija, akkor sürgősen vegyék el tőle, és utasítsák új vizsgára.

2. Nem találtam a KRESZ-ben olyan szabályt, hogy egy útkereszteződés minden tábla hatályát feloldja.
Azonban enélkül is nyilvánvaló, hogy ez így van. Két konkrét kivétel van:
a, a helyiségnév táblával együtt kitett sebesség korlátozás tábla.
b. a lakóövezet tábla, mert ezt csak a megfelelő, övezet vége tábla oldja fel.

Elvileg lehetne egy másik kivétel is, ha az adott útkereszteződésben egyirányú utca kezdődik, tehát ott csak távozni lehet, behajtani a kereszteződésbe nem.
Ez azonban csak elvi lehetőség, mert ebben az esetben egyenes továbbhaladáskor is állandóan figyelni kellene, hogy a keresztező utak vajon egyirányúak-e vagy nem.
Erre normális módon nincs lehetőség, ha 50-el áthajtok egy kereszteződésen. Tehát a kereszteződés minden tábla hatályát fel kell, hogy oldja.
Ha a tábla hatályát a kereszteződés után is fenn kell tartani, akkor valóban "ilyenkor a közút kezelő dolga, hogy ha kereszteződés van, akkor valamilyen formában megismételje a jelzést."
Ha azonban a közút kezelő ezt elmulasztja, az nem lehet jogalap a járművezető büntetésére. Ha ebből a mulasztásból kár (baleset) következik be, az egyedül a közútkezelő felelőssége.
Ha ez nem így lenne, akkor minden kereszteződésben ahol elkanyarodik valaki, meg kellene állni, kiszállni, elsétálni és megnézni, hogy nincs-e az úton a kereszteződés előtt kitéve egy olyan tábla,
aminek a hatálya a kereszteződés után is érvényes. Mert ugye sosem a helyismeret alapján, megszokásból kell vezetni, hanem a kint lévő táblák szerint !!!
Belátható, hogy ez lehetetlen! Tehát a kereszteződés minden tábla hatályát feloldja, a már említett két eset kivételével.


mathiace 2014.11.13

Van 3. konkrét kivétel is: parkolási övezet

A KRESZPROFESSZOR 2014.10.26

Van egyébként olyan jelzés még, amit a KRESZ nevesít, és nem az útkereszteződésig tart. Ráadásul ez is sebességkorlátozás, méghozzá a vasúti átjárónál:
"A vasúti átjáró előtt a 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerinti veszélyt jelző táblával együtt elhelyezett, az (1) bekezdés d) pontjában említett jelzőtábla hatálya a vasúti átjáró kezdetéig tart."

Kritikus 2014.10.17

Felháborító!!! Ha a kereszteződésből fordulok rá a korábban "letáblázott" szakaszra akkor honnan legyen tudomásom az újszerű korlátozásról?! " ha esetleg kereszteződés következne, annak nincs feloldó hatálya!" Vagy a jogalapnak már a látszata sem fontos,csak birságolni lehessen?

A KRESZPROFESSZOR 2014.10.17

Az észrevételed jogos, de ilyenkor a közút kezelő dolga, hogy ha kereszteződés van, akkor valamilyen formában megismételje a jelzést.
Ezért nem szerencsés egyébként sebességkorlátozást más jelzéshez kötni. Pár éve ugyanez volt a helyzet a a vasúti átjárókkal is.

95 2014.10.16

időkorlát? éjjel kettőkor is?

Új hozzászólás írása
További hozzászólások
Klubtag Számláló

2.493

Legfrissebb hír
Most akkor előzés, vagy sem?

Amikor az autópályás közlekedés során felmerül az a kérdés, hogy a középső – vagy belső – sávban folyamatosan haladó, és kisorolni nem kívánó járművet utolérve elmehetünk-e mellette jobbról, mindig rengeteg reagálást kapok a témával kapcsolatban.

KRESZ Kommandó