Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 5 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!

Világítás Nappali menetjelző Fényszóró

Nappali menetfény

Megtekintve: 729
2014-10-18 21:58:42

Több helyen is rákerestem, és úgy emlékszem, hogy a Klubrádió műsorában Ön is azt mondta,:

A nappali menetfény használata megengedett, de úgy kell bekötni, hogy az a tompított fényszóró használata esetén ne világítson. 

Ha ez a szabály a BKK-BKV buszaira nem vonatkozik, - amit a mellékelt képek is tanúsítanak -, megbüntethet-e a rendőr, az utólagosan felszerelt nappali menetfény miatt, ha csak ennek a feltételnek nem felel meg a működése.

A képeken jól látható az egyidejű működés, de természetesen használják tompított nélkül is. Szívesen hallanám válaszát a Klubrádióban is!

Tisztelettel: Attila


 

AKI VÁLASZOL: A KRESZPROFESSZOR

A válasz megtekintéséhez jelentkezz be az oldalra vagy regisztrálj ha még nem tetted meg.
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Németh István | 2015.01.17

Sajnos sok rosszul bekötött nappali fényt látni az utakon, remélem a vizsgákon egyik sem megy át...

Németh István | 2015.01.17

Ez a megoldás nem csak a buszoknál van, sok szgk-nak is így van megoldva. Amikor a "rendes" világítást bekapcsolják, kb felére csökken a nappali fényereje.

95 | 2014.11.06

A menetfény utólagos felszereléséhez:
A rendszámkeret 57 cm, tehát a keret jó támpont a felszerelés minimális 60 centis távolságának ellenőrzéséhez. ha a felszerelés után a menetfény belső éle eléri a rendszámkeretet, akkor az biztosan szabálytalanul felszerelt. természetesen a külső pontoktól is be kell tartani az elhelyezési előírásokat.

A tükröt be kell-e számítani a jármű szélső pontjába? Akkor igen, ha nem hajlik be ütközéskor igen régi autóknál! Az "újabbaknál" csak a karosszéria szélső pontjaitól kell visszamérni a 40 centit a menetfény elhelyezésénél, külső éleinek beállításánál.
Utólagosan csak menetfény szerelhető fel helyzetjelzővel már ellátott járműre. Az a megoldás, ami a lámpák bekapcsolásakor csökkenti a fényerőt nem alkalmazható utólagos felszerelésnél.
A BKV buszainál, és sok új járműnél NINCS külön helyzetjelző, a menetfényből lesz az csökkentett fényerővel helyzetjelző a tompított/távfény felkapcsolásakor!
Az is fontos, hogy mikor világítson!

Tessék betartani az előírásokat és javaslom a használatát.
Miért: azonos feltételekkel találkozva a közlekedésben sok baleset elkerülhető a jobb láthatóságot biztosító menetfénnyel. Jelenleg a vegyes lámpafelszerelés veszélyes, több figyelmet követel: külön kell figyelni a menetfénnyel nem felszerelt járművekre, ha a menetfényesek gyakran feltűnnek.
Előzéskor a távoli menetfény nélküli járművet egyre gyakrabban nem érzékeljük a valós távolságában, messzebbinek, lassúbbnak látjuk a valóságosnál!
-95-

Noobbela | 2014.11.06

Az lenne a kérdésem, hogy a hátsó világítással mi van?? Én nem szeretem, ha valaki országúton menetfénnyel közlekedik, hátsó helyzetjelzők nélkül. Akár még rossz látási viszonyok között is. Ez a menetfény hamis illúziót ad a járművezetőknek, hogy ők világítással közlekednek. Ez olyan, mint, amikor helyzetjelzővel közlekedik az autós, a műszerfal világít, az utat az utcai lámpák miatt látja, csak éppen a tompított fényszóró az alap világítás egy gépjárművön menet közben.

Németh István | 2015.01.17

@Noobbela
Nappal minek a "pislákoló" hátsó helyzetjelző? Úgy sem azt látja a hátul jövő, hanem magát az autót. Pont ez a lényege a nappali menetfénynek, hogy kímélje az autó elektromos rendszerét, ezáltal környezetbarátabb lesz.

95 | 2014.11.06

Azt hiszem röviden, a szabályozás becitálása nélkül így leírható a BKV buszok menetfény lámpájának szabályossága: szabályos.

A tompított fény felkapcsolásával a menetfény fényereje lényegesen, a helyzetjelzőre megengedett mértékűre csökken.

Hasonló megoldásokat írnak elő a szabályok a közeli vagy azonos helyen levő menetfény és irányjelzés esetére: vagy lekapcsol, vagy jelentősen csökken a menetfény fényereje az érintett oldalon az irányjelzéskor.

megjegyzem, hogy az Autótechnika cikke (cikkei) igen színvonalasak - így e témában is! - érdemes elolvasni!

tolnai lászló | 2014.11.05

Én úgy tudom, hogy nem a fényszórók bekapcsolásakor kell kialudnia a nappali menetfénynek, hanem akkor, ha a tompított fény került bekapcsolásra.
Nekem is így kötöttékbe az utólagosan felszerelt nappali menetfényt.
Továbbá lenne egy kérdésem: A menetfénynek ki kell kapcsolni, ha a tompított fényt bekapcsolták, azonban a távolsági fényszóró bekapcsolásakor világíthat-e a menetfénynek?

Attila | 2014.10.20

Tisztelt Pető Attila!
Köszönöm válaszát.
Az alábbi linken, a második és harmadik képet kinagyítva, jól látható a lámpák, külön és együttes használata.
Az őszi fényviszonyok mellett azonban, a "jelenség" leginkább a terepen figyelhető meg.
http://mno.hu/belfold/folyamatosan-erkeznek-a-mercedes-buszok-budapestre-1152018

Üdvözlettel:
U. Attila

Új hozzászólás írása
További hozzászólások
Klubtag Számláló

5.135

Legfrissebb hír
Kinek van elsőbbsége?

Napok óta kering egy ábra az interneten, és eléggé megosztja azokat, akik véleményt próbálnak mondani az elsőbbségadás kérdésében.

KRESZ Kommandó

Fotózd le, ha valami érdekeset látsz!