Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 8 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!

Világítás Nappali menetjelző Fényszóró

Nappali menetfény

Megtekintve: 3917

Több helyen is rákerestem, és úgy emlékszem, hogy a Klubrádió műsorában Ön is azt mondta,:

A nappali menetfény használata megengedett, de úgy kell bekötni, hogy az a tompított fényszóró használata esetén ne világítson. 

Ha ez a szabály a BKK-BKV buszaira nem vonatkozik, - amit a mellékelt képek is tanúsítanak -, megbüntethet-e a rendőr, az utólagosan felszerelt nappali menetfény miatt, ha csak ennek a feltételnek nem felel meg a működése.

A képeken jól látható az egyidejű működés, de természetesen használják tompított nélkül is. Szívesen hallanám válaszát a Klubrádióban is!

Tisztelettel: Attila


 

AKI VÁLASZOL: A KRESZPROFESSZOR

A válasz megtekintéséhez jelentkezz be az oldalra vagy regisztrálj ha még nem tetted meg.
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Németh István | 2015.01.17

Sajnos sok rosszul bekötött nappali fényt látni az utakon, remélem a vizsgákon egyik sem megy át...

Németh István | 2015.01.17

Ez a megoldás nem csak a buszoknál van, sok szgk-nak is így van megoldva. Amikor a "rendes" világítást bekapcsolják, kb felére csökken a nappali fényereje.

95 | 2014.11.06

A menetfény utólagos felszereléséhez:
A rendszámkeret 57 cm, tehát a keret jó támpont a felszerelés minimális 60 centis távolságának ellenőrzéséhez. ha a felszerelés után a menetfény belső éle eléri a rendszámkeretet, akkor az biztosan szabálytalanul felszerelt. természetesen a külső pontoktól is be kell tartani az elhelyezési előírásokat.

A tükröt be kell-e számítani a jármű szélső pontjába? Akkor igen, ha nem hajlik be ütközéskor igen régi autóknál! Az "újabbaknál" csak a karosszéria szélső pontjaitól kell visszamérni a 40 centit a menetfény elhelyezésénél, külső éleinek beállításánál.
Utólagosan csak menetfény szerelhető fel helyzetjelzővel már ellátott járműre. Az a megoldás, ami a lámpák bekapcsolásakor csökkenti a fényerőt nem alkalmazható utólagos felszerelésnél.
A BKV buszainál, és sok új járműnél NINCS külön helyzetjelző, a menetfényből lesz az csökkentett fényerővel helyzetjelző a tompított/távfény felkapcsolásakor!
Az is fontos, hogy mikor világítson!

Tessék betartani az előírásokat és javaslom a használatát.
Miért: azonos feltételekkel találkozva a közlekedésben sok baleset elkerülhető a jobb láthatóságot biztosító menetfénnyel. Jelenleg a vegyes lámpafelszerelés veszélyes, több figyelmet követel: külön kell figyelni a menetfénnyel nem felszerelt járművekre, ha a menetfényesek gyakran feltűnnek.
Előzéskor a távoli menetfény nélküli járművet egyre gyakrabban nem érzékeljük a valós távolságában, messzebbinek, lassúbbnak látjuk a valóságosnál!
-95-

Noobbela | 2014.11.06

Az lenne a kérdésem, hogy a hátsó világítással mi van?? Én nem szeretem, ha valaki országúton menetfénnyel közlekedik, hátsó helyzetjelzők nélkül. Akár még rossz látási viszonyok között is. Ez a menetfény hamis illúziót ad a járművezetőknek, hogy ők világítással közlekednek. Ez olyan, mint, amikor helyzetjelzővel közlekedik az autós, a műszerfal világít, az utat az utcai lámpák miatt látja, csak éppen a tompított fényszóró az alap világítás egy gépjárművön menet közben.

Németh István | 2015.01.17

@Noobbela
Nappal minek a "pislákoló" hátsó helyzetjelző? Úgy sem azt látja a hátul jövő, hanem magát az autót. Pont ez a lényege a nappali menetfénynek, hogy kímélje az autó elektromos rendszerét, ezáltal környezetbarátabb lesz.

95 | 2014.11.06

Azt hiszem röviden, a szabályozás becitálása nélkül így leírható a BKV buszok menetfény lámpájának szabályossága: szabályos.

A tompított fény felkapcsolásával a menetfény fényereje lényegesen, a helyzetjelzőre megengedett mértékűre csökken.

Hasonló megoldásokat írnak elő a szabályok a közeli vagy azonos helyen levő menetfény és irányjelzés esetére: vagy lekapcsol, vagy jelentősen csökken a menetfény fényereje az érintett oldalon az irányjelzéskor.

megjegyzem, hogy az Autótechnika cikke (cikkei) igen színvonalasak - így e témában is! - érdemes elolvasni!

tolnai lászló | 2014.11.05

Én úgy tudom, hogy nem a fényszórók bekapcsolásakor kell kialudnia a nappali menetfénynek, hanem akkor, ha a tompított fény került bekapcsolásra.
Nekem is így kötöttékbe az utólagosan felszerelt nappali menetfényt.
Továbbá lenne egy kérdésem: A menetfénynek ki kell kapcsolni, ha a tompított fényt bekapcsolták, azonban a távolsági fényszóró bekapcsolásakor világíthat-e a menetfénynek?

Attila | 2014.10.20

Tisztelt Pető Attila!
Köszönöm válaszát.
Az alábbi linken, a második és harmadik képet kinagyítva, jól látható a lámpák, külön és együttes használata.
Az őszi fényviszonyok mellett azonban, a "jelenség" leginkább a terepen figyelhető meg.
http://mno.hu/belfold/folyamatosan-erkeznek-a-mercedes-buszok-budapestre-1152018

Üdvözlettel:
U. Attila

Új hozzászólás írása
További hozzászólások
Klubtag Számláló

10.413

Legfrissebb hír
A legújabb jogsi kódok

A kártya formátumú vezetői engedélybe bejegyezhető kódok jegyzéke.

8. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Érvényes 2017.01.01-től.

KRESZ Kommandó

Fotózd le, ha valami érdekeset látsz!