Az üzenet elküldéséhez írd be számokkal, mennyi 1 x 5 a lenti mezőbe.

Bejelentkezés Legyél klubtag!

Követési távolság

Követési távolság

Megtekintve: 687

Jó ideje azon tűnődöm, mi lenne a megfelelő védekezés a biztonságos követési távolságot semmibe vevő autósokkal szemben.

Gyakran találkozhatunk szándékos veszélyeztetéssel is, ilyen szélsőséges esetekben én el szoktam engedni a gázpedált és elakadásjelzővel vagy indexszel jelzem hogy ki szeretnék maradni a “játékból”. Gondoltam már “T” betű kiragasztására is… nem tudom.

Szakember tanácsát szívesen meghallgatnám – elolvasnám. Köszönettel!

A cikk folytatásához jelentkezz be!

AKI VÁLASZOL: A KRESZPROFESSZOR

A válasz megtekintéséhez jelentkezz be az oldalra vagy regisztrálj ha még nem tetted meg.
Új hozzászólás írása
Kedves Klubtag! Kérjük, hogy ezen a felületen csak a cikkhez szorosan kapcsolódó hozzászólásodat írd le. Egyéb témában a kérdéseidet a jobb oldalon található kérdőjel megérintése után teheted fel!

Hozzászólások

Dredd | 2015.08.31

Akkor vizsgáljuk meg a vázolt helyzetet az "ördög" / "vadbarom" / "biztonságos követési távolságot semmibe vevő"szemszögéből is:
Sajnos gyakran találom magam hasonló helyzetben ahol ÉN vagyok a "vadbarom" stb... hogyan???
Nos a helyzet a következő: 4-es főút (ez fontos, de bármelyik 1 vagy 2 számjegyű úton igaz lehet) verőfényes napsütés, száraz aszfalt, tökéletes látási- és útviszonyok. A megengedett 90km/h tempóval (tempomattal) megérkezem a rendkívül biztonságosan 60-70-nel tötymörgő mögé és mivel én még aznap szeretnék hazaérni, behelyezkedek mögé előzési szándékot egyértelműen jelző pozícióba: behúzódom a felezővonal mellé és IGEN, NEM TARTOK 70m követési távolságot, mert onnan a büdös életben nem fogom megelőzni!!! Ezt mindenki tudhatja, aki nagy forgalmú úton közlekedik!
Na most jön a kedves probléma felvető szövege: "Gyakran találkozhatunk szándékos veszélyeztetéssel is, ilyen szélsőséges esetekben én el szoktam engedni a gázpedált és elakadásjelzővel vagy indexszel jelzem hogy ki szeretnék maradni a ?játékból?. Igen pont ezeket szokták művelni, csak éppen az nem tűnik fel sajnos hogy ebben a történetben éppen ő veszélyeztet pl a "hirtelen beleállok a fékbe hogy lemaradjon" típusú idióta hozzáállással!
No de kérem!
1. Én nem lemaradni szeretnék, hanem megelőzni ha már ilyen - olyan (számomra érthetetlennek tűnő) okból kifolyólag indokolatlanul lassúnak tűnő tempóban közlekedik. (meg is fogom, mert az ilyen közveszélyes!! elhagyni, elhagyni, elhagyni... a saját biztonságom érdekében)
2. A követési távolság betartása (nevében is benne foglaltatik) a KÖVETŐ, azaz a mögöttes közlekedő feladata felelőssége! Az elől haladó feladata azt figyelni hogy előtte mi történik, illetve amennyiben felfogja, hogy előzni szándékozom, azt segíteni!
3. ...és Amikor felmegy bennem a pumpa: a fékezgetések, agyatlankodások után még mindig rá vagyok tapadva, mert még mindig előzni szeretnék és végre van is egy szabad "lyuk" ami tökéletesen elegendő a biztonságos előzéshez, megkezdem az előzést, majd 100-110-es tempómnál azt konstatálom hogy az előzendő még mindig ott van mellettem!!!!!!!! Na kérem ez bizony kimeríti a veszélyeztetés fogalmát!!!
A végén természetesen pillanatok alatt lemarad az isten barma, mert mint tudjuk, Ő NEM AKART 100-as tempóval menni!!
Tehát a beszariaknak javaslom, hogy ne a tükröt bámulják, hanem előre figyeljenek, mert az igazi baj számukra ott fog keletkezni! A fékezgetések a "büntetőleg" 40-re lassulás pedig inkább bőszítő egy olyan részéről, aki képtelen a megengedett 90 km/h-val közlekedni!
A 3-as ponthoz még annyit hogy akinek nem inge, ne vegye magára, de aki tudja magáról hogy ilyet szokott tenni, az gondoljon bele abba hogy az ÉLETEMRE TÖR!!! Ha pedig baleset lesz belőle, jön a sunyi magyarázkodás: "nem megfelelően mértem fel....", "nem voltak meg az előzés feltételei", "száguldozó barom" stb....
DE IGEN!!! jól mértem fel! mert ha továbbra is 70-nel halad, és nem akadályozza az előzést, akkor bizony felénél is kevesebb idő elegendő lett volna!
Természetesen nem kötelező a megengedett legnagyobb sebességgel haladni...DE ha már annyira ráérek, vagy nem vagyok jól, de haza szeretnék érni etc... (számtalan oka lehet amiért valaki lassan halad), akkor legyen szíves legyen tekintettel azokra akik szeretnének a szabály adta joguknál fogva a megengedett sebességgel haladni (vagy akár nagyobb sebességgel - ennek elbírálása, sőt bírálása, szankcionálása NEM a mi feladatunk!!!!!!!!! ) és inkább segítse az előzést a saját érdekében, mert akkor nem kell tovább "rettegni" attól hogy a mögötte haladó a "seggében van". Megjegyzés, aki ennyire fél, annak javaslom MÁV a Volán stb.. járatait - mindenki jobban jár

Az én elvem élni és élni hagyni - mit jelen ez?
Amennyiben valakit utol érek - ez a tény azt jelzi hogy gyorsabban haladok - azt megelőzöm, mert szeretném a magam tempóját autózni!
Amennyiben engem ér utol valaki - ez a tény azt jelzi hogy gyorsabb mint én - akkor számomra nyilvánvaló, hogy meg akar, sőt(!) meg fog előzni! ebben segítem pl jobbra tartással, illetve sebesség csökkentés nélkül 1-2 villantás jobbra az irányjelzővel (ez pl különösen hasznos lehet ha nem jól belátható az előttünk lévő útszakasz)

És végül még még 2 gondolat:
1. a széles látókör valamint az empátia nem ördögtől való dolgok, a helyzetfelismerés azonban a közlekedés minden pillanatában KÖTELEZŐ!!! Tessék már észrevenni, hogy sokkal idegesítőbb ha feltartják az embert, mint az hogy valaki a "seggemben van" - ez utóbbi nemigen szokott zavarni, legfeljebb akkor ha nyilvánvalóvá válik, hogy NEM akar megelőzni - de ilyen az elmúlt intenzív 30 év alatt talán ha 2x fordult elő!
2. Az "agyatlan száguldozó" lehet hogy pont 90-nel megy, de ez ugye 60-70-es tempó mellett száguldásnak tűnhet. Azon pedig szintén érdemes lenne elgondolkodni hogy az "időben el kell indulni" szöveg a forgalmat ily módon akadályozók (lassan haladók) szájából/tollából elég bicskanyitogatóan hangzik! mert mi az hogy időben?? Hölgyeim és Uraim a bizalmi elv alapján joggal feltételezhetem a menetidő kalkulálásnál hogy ahol lehet 90-nel haladni, ott haladunk is, és nem kell sok-sok percen keresztül vonaglani 60-nal indokolatlanul. Megjegyzem ezek aztán kiváló karavánokat tudnak maguk mögé generálni, amiben hosszabb időn keresztül haladni még a rendőrök szerint is az egyik legveszélyesebb dolog. (Érdemes erről megkérdezni egy pszichológust is ;) )
A közlekedés egy nagy és veszélyes társasjáték amiben bele is lehet halni! Figyeljünk egymásra jobban és ne ellenségként kezeljük a másik autóban ülőt!!!
Mindenkinek baleset mentes közlekedést kívánok!!!

Fülöp Gábor | 2015.02.07

Az utolsó mondathoz:
Tapasztalatom szerint eredményesebb, ha a követő ördög lassulást is érzékel, gyakran előfordult már, hogy ez után némileg megnövelte a követési távolságot. Viszont megesett, hogy a későbbi események kapcsán elgondolkodtam: mi van, ha az ördög keze közelében egy töltött fegyver hever?...
Az ilyen tahókkal kapcsolatban szerintem az a leghelyesebb eljárás, hogy a lehető leghamarabb magam elé engedem/kényszerítem őket. Ettől kezdve magam kontrollálom - veszélyzónán kívülről - a bunkóságukat...

Noobbela | 2014.11.06

Pont tegnap volt egy ilyen esetem. Elnézést, de egy vadbarom, kb 1,5 méterre állt rám kétsávos autóúton 70 km/h-ás sebesség mellett. Én azonnal rakom ki az irányjelzőt padkára lehúzódtam szépen lassan aztán találja ki mit akar. Értetlenkedve nézett én meg szépen visszasoroltam miután elhaladt az én tempómnak megfelelő távolságba. Lehet, üzemanyagot akart spórolni a szélárnyékban, de azt ne az én veszélyeztetésemmel tegye.

Új hozzászólás írása
Klubtag Számláló

6.325

Legfrissebb hír
Kinek van elsőbbsége?

Napok óta kering egy ábra az interneten, és eléggé megosztja azokat, akik véleményt próbálnak mondani az elsőbbségadás kérdésében.

KRESZ Kommandó

Fotózd le, ha valami érdekeset látsz!